dijous, 23 de juny del 2016

Fem problemes

Activitat de tres dies en que els alumnes amb grup creen problemes per tal que els altres grups els resolguin. Així a part de practicar els coneixements matemàtics adquirits, agafen consciència del redactat del què creen com dels problemes a resoldre dels altres grups. Aquesta activitat inicial es complementa posteriorment amb activitats individuals per adonar-se i millorar els redactats què realitzen en matemàtiques.

 Activitat pla escriptor Hora de problemes 3r i 4t ESO 2015-16

1r dia
1a part
 Per grups de 4 o 5 han de redactar varis problemes, per fer-los rodar cap a la resta dels grups. En aquest procés de fer córrer els enunciats realitzats, tot grup té la possibilitat de poder demanar que algú del grup redactor els vingui a aclarir el significat de l’enunciat perquè no l’entenguin i per altra banda el grup redactor poder modificar l’enunciat escrit perquè sigui més intel•ligible.

2n dia
2a part
 De forma individual s’agafa un dels problemes realitzats en grup i es fa un redactat agradable i entenedor d’aquest. Després, per parelles, s’intercanvien els problemes i es en fa la correcció pertinent amb bolígraf roig i el retorna per veure si està d’acord. Llavors es canvien de parelles i es torna a fer el mateix per assegurar la comprensió i ortografia de tots els enunciats.  
3a part S’explica un problema de lògica o amb un cert ganxo (EX l’home que viu en un 5è pis i sempre baixa amb ascensor, però quan torna només va amb ascensor fins al 2n pis i la resta la fa a peu. Atenció però el dia que plou quan torna sempre puja amb ascensor fins al 5è pis, perquè?) i ells amb de fer un redactat, mínim de mitja pàgina, que el professor recollirà i corregirà a casa

3r dia
4a part Es fa un llistat a la pissarra de totes les faltes d’ortografia realitzades, es comenta el tipus de lletra dels textos i es fan indicacions sobre estructures gramaticals i paraules repetides.

Joan Maria Llorens

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada